آمبره و سامبره

آمبره: منظور از آمبره این است که ریشه موهایتان باید تیره تر باشد و هر چه به سمت ساقه و نوک موها می‌روید، رنگ موهایتان روشن‌تر شود.

در آمبره مو بالای موها تیره و پایین موها روشن‌تر می‌شود و در کل می‌توان گفت که موها ظاهری دورنگ پیدا می‌کنند. برای آن که قسمت پایینی موها روشن شود لازم است که آن را دکلره یا بی ‌رنگ کنید و بعد رنگ موی دلخواهتان را روی موهای دکلره شده اجرا کنید.
آمبره یک لغت فرانسوی است که معنی آن “رنگی که سایه دار شده و مدرج است” می‌باشد.
هر چند آمبره به رنگ مویی گفته می‌شود که از بالا تیره و پایین آن روشن است اما آمبره معکوس هم در دنیای آرایشگری وجود دارد.

سامبره مو

سامبره مو یک نسخه جدیدتر از آمبره است و در واقع ظریف تر و طبیعی تر از آن جلوه می کند. در آمبره مو دو رنگ را روی موها میبینیم یکی تیره تر و دیگری روشن تر؛ اما در سامبره تعداد رنگ ها بیشتر است و در آن ریشه ها فقط چند درجه تیره از مابقی موها می باشند و خیلی، طیف رنگی آن در تضاد زیاد نیستند.
سامبره ترکیبی از آمبره و بالیاژ می باشد. در این روش هم ریشه ها تیره هستند و هر چه به ساقه نزدیک می شوند روشن تر می شوند اما این طیف ملایم تر است و خیلی کم کم موها روشن می شوند. اما در آمبره موها تغییر رنگ کاملا محسوسی دارند. روش رنگ موی سامبره راحت تر و ملایم تر از روش های دیگر رنگ مو است و به راحتی با هر رنگ مویی قابل انجام است.

تفاوت آمبره مو و بالیاژ

بالیاژ به لایت کردن ساقه مو گفته می‌شود و می‌توان گفت بالیاژ نوعی هایلایت مو به حساب می‌آید. در واقع باید بگوییم که بالیاژ تکنیک رنگ کردن موها به صورت آزادانه و با دست است.
استایلیست در بالیاژ از رنگ استفاده می کند و بعضی از قسمت ها را روشن تر و بعضی قسمت‌ها را تیره تر می کند و در آخر کار ظاهر مو یکپارچه و ترکیبی از رنگ‌های روشن و تیره می شود. اما در آمبره از دو رنگ موی متفاوت استفاده می شود و بعد از آمبره مو دارای دو رنگ مختلف می‌شود به این صورت که قسمت بالای مو تیره و پایین مو روشن خواهد شد.
به صورت واضح تر باید بگوییم که بالیاژ تکنیکی برای هایلایت است اما آمبره رنگ های تیره را به روشن تبدیل می کند.
مزیت رنگ موی بالیاژ نسبت به دیگر روش ها مانند آمبره و سامبره این است که با رشد مو و بیرون زدن ریشه ها، تغییری در ظاهر شما ایجاد نمی شود و نیازی به ریشه گیری نیست. جالب است بدانید که از تکنیک بالیاژ می توانید برای آمبره و سامبره هم استفاده کنید تا زیبایی خیره کننده‌ای به موهای خود ببخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.