اسکالپ موی سر

 

اسکالپ موی سر یا به عبارتی scalp micropigmentation به معنای هاشور زدن پوست سر است. در واقع اسکالپ شبیه‌سازی مو برای پرپشت نشان دادن نواحی کم تراکم سر است. روش کار به این ترتیب است که با استفاده از یک دستگاه طراحی شده، رنگ‌دانه‌های سازگار با بدن در سطحی‌ترین لایه‌ی پوست تزریق می‌شوند؛ این فرآیند توسط سوزن‌های بسیار ریز و با تزریق سطحی در پوست سر انجام می‌شود. نتیجه‌ی این کار پر کردن نواحی کم تراکم پوست سر با استفاده از پیگمنت‌های ارگانیک است؛ بنابراین در این روش خبری از کاشت موی طبیعی نیست، بلکه به روشی ساده‌تر و ارزان‌تر می‌توان طاسی‌های جزئی را رفع نمود. اما با وجود روش‌های متنوع کاشت مو چرا بسیاری از متخصصان روش اسکالپ موی سر را پیشنهاد می‌کنند؟

دلایل مختلفی برای استفاده از این روش وجود دارد؛ که مهم‌ترین آن‌ها ساده‌تر بودن اسکالپ سر در مقایسه با فرآیند کاشت طبیعی مو است. ایجاد هاشور در لایه‌ای از پوست سر یا همان میکرو اسکالپ سر روش نوینی برای پر کردن نواحی کم‌پشت سر است، اگرچه در حال حاضر کاشت طبیعی مو با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری انجام می‌شود اما برای هر فردی به راحتی امکان‌پذیر نیست، به ویژه افرادی که دچار ریزش موی جزئی در برخی نواحی سر شده‌اند؛ بنابراین پیشنهاد متخصصان برای رفع این مشکل میکرو اسکالپ سر است.

مزایای ميكرو اسكالپ موي سر

میکرو اسکالپ موی سر مزایایی دارد که می‌توان به ارزان بودن، کوتاه بودن دوره‌ی درمان، عدم ایجاد زخم‌های متعدد در سطح پوست و امکان ترمیم مجدد در صورت درخواست متقاضی اشاره کرد. برخلاف تصور عموم اسکالپ کف سر روشی کاملا متفاوت با تتو است؛ ماندگاری اسکالپ بین ۴ تا ۶ ماه پیش‌بینی شده است و در صورت عدم رضایت قابل ترمیم یا حذف است. بنابراین عوارض اسکالپ موی سر در مقایسه با تتو بسیار ناچیز است؛ برخی متخصصان معتقدند نفوذ سوزن‌های ریز به لایه‌ی اپیدرم پوست، سبب تحریک فاکتورهای رشد در این ناحیه و رویش مجدد موی سر می‌شود؛ البته این احتمال برای افرادی است که دارای فولیکول موی سالمی هستند.

برخی از مزایای فی اسکالپ موی سر به کاربرد این روش وابسته هستند. به عنوان مثال در قسمت سر برخی از افراد محل شکستگی، بخیه، اسکار و … وجود دارد؛ این افراد برای پوشش دادن این قسمت می‌توانند از میکرواسکالپ استفاده کنند. برخی افراد در خصوص ایمن بودن این روش از مشاوران پوست و مو پرسش های مکرری می‌پرسند؛ این افراد لازم است بدانند، سوزن‌های مورد استفاده در این روش به لایه‌ی اول پوست نفوذ می‌کنند و به پیاز، ریشه مو و فولیکول‌ها آسیبی وارد نمی‌کنند؛ در نتیجه این روش ایمن است. استفاده از رنگ‌دانه‌های گیاهی از جمله عواملی است که ایمن بودن این روش را بیشتر کرده است. استفاده از سوزن و کارتریج یکبار مصرف کاملا استریل خطر بروز بیماری های عفونی را بسیار کاهش داده است و ایمن بودن این روش را بیشتر کرده است.

معایب ميكرو اسكالپ موي سر

هیچ روشی خالی از عیب نیست و میکرو اسکالپ موی سر نیز مانند تمامی روش‌ها و متدهای زیبایی کاستی‌های خود را دارد. مهم‌ترین ایرادی که می‌توان از این روش گرفت احتمال ایجاد عوارضی نظیر خارش است، بنابراین پیش از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که نسبت به رنگ‌دانه‌های تزریقی آلرژی نداشته باشید. مسئله‌ی دیگر این است که اسکالپ موی سر باید در مراکز معتبر و تحت نظر افراد متخصص انجام شود؛ در غیر این صورت ممکن است از مواد بی‌کیفیت استفاده شود که به مرور دچار تغییر رنگ می‌شوند. در صورت مراجعه به کلینیک های زیبایی معتبر و انجام میکرو اسکالپ موی سر نزد متخصص زیبایی احتمال بروز عوارض بسیار کاهش پیدا می کند و ممکن است فرد در نهایت عوارضی موقت و زودگذر را تجربه کند؛ ضمن اینکه معایب این روش در مقایسه با مزایای آن  بسیار ناچیز است. از دیگر معایب این روش عبارتند از:

  1. احتمال افزایش شوره ی سر تا یک هفته بعد از اسکالپ
  2. موقتی بودن این روش
  3. عدم امکان تغییر رنگ در موهای اسکالپ شده
  4. کمرنگ شدن اسکالپ در اثر تابش نور خورشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.