زیبایی و جوان سازی

زیبایی و جوان سازی

علاقه‌مند بودن‌ به داشتن ظاهری جوان و حفظ جوانی پوست قدمتی بسیار طولانی دارد. حتی در سنگ‌نوشته‌های مصر باستان، آثار استفاده از شیوه‌های بهداشتی برای حفظ جوان سازی صورت دیده می‌شود و از گذشته‌های دور، کیمیاگران به دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند. یکی از مهم‌ترین عناصر جوان دیده شدن، پوست صورت می‌باشد که با کمال تاسف بیشتر از جاهای دیگر بدن، آثار پیری را نشان می‌دهد. با این وجود که هنوز روشی برای پیشگیری از پیری کشف نشده است، ولی روش‌های جوان سازی پوست می‌توانند کمک کننده‌ی داشتن ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر برای شما باشند.

افزایش سن تاثیر مستقیمی بر روی تمام لایه‌های پوستی شما و بافت‌های مجاور آن می‌گذارد. در واقع پیر شدن پوست را با ۴ علامت اصلی شناسایی می‌کنند که در روش‌های جوانسازی پوست به به شما راهکارهایی برای درمان آن‌ و پیشگیری می‌دهیم.
در ادامه مطلب نگاهی به علائم پیری پوست می‌اندازیم:

چین و چروک

خطوط پوستی یا به اصطلاح چین و چروک از نخستین نشانه‌های افزایش می‌باشند. خطوط‌ها حدودا از سن ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست شما نمایان می‌شوند و با گذشت زمان عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌گردند. وجود آمدن خطوط پوستی حاصل حرکت دادن روزانه عضلات صورت است. هنگامی که سنین جوانی به سر می‌برید، فقط زمان‌هایی که می‌خندید، اخم می‌کنید یا مشغول صحبت هستید، این خطوط خودشان را نشان می‌دهند؛ اما با افزایش سن، وقتی خطوط پوستی شما عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌شوند، حتی بدون حرکت عضلات چهره هم روی پوست دیده خواهندشد. در این زمان اصطلاحاً می‌گویند خطوط متحرک به چین و چروک‌های ثابتی تبدیل شده‌اند.

 روش‌های جوانسازی پوست برای درمان خطوط پوستی:

  • بوتاکس
  • لیزر درمانی
  • تزریق ژل
  • هایفوتراپی
  • تزریق چربی
  • کربوکسی تراپی

کاهش حجم

با افزایش سن شما، اتفاق متعدد و مهمی برای پوست‌تان و لایه‌های زیرین آن می‌افتد. پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست شما کاهش یافته و پوست‌تان کمی شل می‌شود. همچنین چربی زیر پوست در نواحی گونه، اطراف گیج‌گاه، چانه، بینی و چشم‌ها به مرور تحلیل رفته و منجر می‌شود که چهره ظاهر لاغرتری پیدا می‌کند. البته این موارد شدیدتر، اغلب در سنین بالای ۵۰ تا ۶۰ سال خودشان را بروز می‌دهند. رو‌ش‌های جوانسازی پوست هنگامی موثر واقع می‌شوند که شروع آنها در سنین پایین‌تر انجام شود و بروز این علایم را به تاخیر بیندازند.
کاهش حجم صورت در سنین بالا می‌تواند منجر به افتادگی و چین و چروک شود و شادابی صورت شما را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.
در پیری پوست، شاهد رخ دادن دو اتفاق هستیم: افتادن پوست و از دست رفتن خاصیت کشانی پوست. افتادگی پوست به دلیل کاهش حجم رخ می‌دهد که عوارضی از تحلیل رفتن چربی زیر پوست، کاهش حجم هیالورونیک اسید و تخریب استخوان‌ها می‌باشد. کاهش یافتن قوام پوست و از دست رفتن خاصیت کشسانی آن، ناشی از کاهش و تخریب رشته‌های کلاژن ساز و الاستین پوست است. که در نتیجه استحکام و کشش پوست کاهش می‌یابد و پوست شل می‌شود. به وجود آمدن تغییراتی  همچون خشک‌ و سفت شدن لایه‌های سطحی پوست هم کمک کننده این هستند که پوست حالت شکنندگی پیدا کند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.